Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
Retrato de una mujer en llamas
cine cela
Retrato de una mujer en llamas
Jaume Cela / Una altra joia del setè art. "Retrato de una mujer en llamas, de Céline Sciamma, ens explica la història d'una pintora que ha de fer el retrat d'una noia que està a punt de casar-se.

Les dues dones es van enamorant. Un joc de mirades, gestos delicats, una lentíssima aproximació, poques paraules, la primera carícia, el primer petó... i la passió, que tarda a arribar però consumeix. Un retrat que en son dos, dos retrats de dues dones de finals del segle XVIII a França, al bell mig d'un paisatge impressionant, d'una bellesa extraordinària, un paisatge que es mostra calmat, en segons quines escenes, i intens en d'altres, com si seguís la commoció interior que viuen les dues protagonistes, aquell joc d'emocions que et commouen profundament.

Escenes inoblidables: la interrupció de l'embaràs de la noieta que els fa de criada, la cançó de les dones a la platja, al vespre i al costat d'un foc, com si fos una reunió de bruixes, i la impressionant estona que tanca la història. Veus com transcorre el guió i et dius ara ja s'acaba, però no, encara hi ha una altra escena i et dius ara sí, però et tornes a equivocar perquè has d'esperar l'arribada d'aquell primer pla lateral d'una de les protagonistes, submergida en la música de Vivaldi, un primer pla lateral que és el somni de qualsevol actriu que vulgui demostrar la seva capacitat interpretativa.

Una parella d'actrius excel·lents que semblen fetes l'una per l'altra. Una Noémi Merlant i una Adèle Haenel inoblidables i molt ben acompanyades per Luàna Bajrami.

I encara més: Orfeu i el mite d'Eurídice enriqueixen tot el contingut fílmic. Els mites sempre ho fan tot més ric.

Som testimonis de la construcció lenta de l'amor. I al final, com totes les grans històries romàntiques i impossibles, una tristesa que et queda a dins, dolça, però tristesa al cap i a la fi.

Fitxa tècnica:

Direcció i guió: Céline Sciamma. Interpretació: Adèle Haenel, Noémie Merlant, Luàna Bajrami, Valeria Golino, Cécile Morel. França, 2019. Duració 120′. Estrena a Espanya: Octubre 2019


-----

Més continguts sobre:
cinema

imprimir